Přeskočit na obsah
MENU

Odbor obecní živnostenský úřad a vnitřních věcí

Živnostenská oprávnění, občanské průkazy a cestovní doklady, evidence obyvatel, matrika, ověřování dokumenů, výpisy z veřejných rejstříků, Czech POINT ...

Kontakty

Ing. Bohumila Rašková

Ing. Bohumila Rašková

bohumila.raskova@urad-nepomuk.cz
+420 371 519 749
Nám. A. Němejce 64, 2. patro, dveře č. 11

vedoucí odboru

Odbor obecní živnostenský úřad a vnitřních věcí

Petr Gula

Petr Gula

petr.gula@urad-nepomuk.cz
+420 371 519 728
Nám. A. Němejce 64, 2. patro, dveře č. 11

živnostenský úřad

Odbor obecní živnostenský úřad a vnitřních věcí

Bc. Petra Brašnová, DiS.

Bc. Petra Brašnová, DiS.

petra.brasnova@urad-nepomuk.cz
+420 371 519 731
Nám. A. Němejce 64, 2. patro, dveře č. 13

obecné přestupky

Odbor obecní živnostenský úřad a vnitřních věcí

Veronika Nová

Veronika Nová

veronika.nova@urad-nepomuk.cz
+420 371 519 720
Nám. A. Němejce 64, přízemí, dveře č. 2

evidence obyvatel, občanské průkazy, cestovní doklady, ověřování, matrika

Odbor obecní živnostenský úřad a vnitřních věcí

Jaroslava Voráčková

Jaroslava Voráčková

jaroslava.vorackova@urad-nepomuk.cz
+420 371 519 719
Nám. A. Němejce 64, přízemí, dveře č. 2

evidence obyvatel, občanské průkazy, cestovní doklady, ověřování, matrika

Odbor obecní živnostenský úřad a vnitřních věcí

Jindřich Martínek

Jindřich Martínek

+420 371 519 750
Nám. A. Němejce 64, 2. patro, dveře č. 13

obecné přestupky

Odbor obecní živnostenský úřad a vnitřních věcí

Veřejné dokumenty

Formuláře pro matriku a evidenci obyvatel (, 0,00 kB)
Živnostenský úřad - CMR - jednotný registrační formulář (, 0,00 kB)
Na úseku obecní živnostenský úřad:
  • Zajišťuje a plní v rámci svého obvodu působnosti veškeré úkoly, vyplývající pro pověřené obecní úřady v přenesené působnosti ze zákona č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání, ve znění pozdějších předpisů, zákona č. 570/1991 Sb. o živnostenských úřadech, ve znění pozdějších předpisů, zákona č. 255/2012 Sb. o státní kontrole, ve znění pozdějších předpisů, některých ustanovení zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele ve znění pozdějších předpisů a jiných zákonů, zejména:
    • Vydává živnostenská oprávnění pro živnost volnou, živnosti řemeslné, vázané, koncesované a provádí jejich změny, zrušení, přerušení a pozastavení.
    • Provádí živnostenskou kontrolu ve svém správním obvodu a ukládá pokuty za porušení povinností podle živnostenského zákona a souvisejících zákonů.
    • Spolupracuje s Českou obchodní inspekcí a provádí společné kontroly.
    • Je provozovatelem živnostenského rejstříku a vydává výpisy ze živnostenského rejstříku v působnosti celé České republiky.
Plní další úkoly stanovené zvláštními právními předpisy a dále jako centrální registrační místo:
  • přijímá přihlášky k registraci nebo oznámení na základě zvláštního právního předpisu od osob podnikajících na základě živnostenského oprávnění
  • přijímá oznámení a hlášení v oblasti sociálního zabezpečení od fyzických osob podnikajících na základě živnostenského oprávnění a to v rozsahu stanoveném zvláštními právními předpisy
  • přijímá oznámení osob podnikajících na základě živnostenského oprávnění o vzniku volných pracovních míst nebo jejich obsazení
  • přijímá oznámení a hlášení fyzických osob podnikajících na základě živnostenského oprávnění vůči zdravotním pojišťovnám v rozsahu stanoveném zvláštním právním předpisem
  • Vede evidenci zemědělských podnikatelů, vydává osvědčení o zápisu zemědělského podnikatele, provádí změny a vyřazení z evidence.
  • Vydává výpisy z informačního systému evidence zemědělského podnikatele v jeho správní působnosti.
  • Vydává ověřené výstupy z informačních systémů veřejné správy v rámci projektu Czech POINT.
Výkon státní správy na úseku občanských průkazů:
  • vydávání občanských průkazů se strojově čitelnými údaji a s kontaktním elektronickým čipem, občanských průkazů se strojově čitelnými údaji nebo občanských průkazů bez strojově čitelných údajů
  • přijímání a zpracování žádostí o vydání občanského průkazu
  • kontrola správnosti údajů v žádosti a odstranění rozporů v údajích
  • předávání vyhotovených občanských průkazů občanům
  • vydávání potvrzení o občanských průkazech
  • rozhodování o skončení platnosti občanských průkazů
  • přijímání ohlášení o ztrátě, poškození, zničení, odcizení a nálezu občanského průkazu
  • přebírání občanských průkazů do úschovy
  • zadržení neplatných občanských průkazů
  • řešení přestupků na úseku občanských průkazů
  • vedení údajů o vydaných občanských průkazech
  • poskytování údajů z evidence občanských průkazů
Výkon státní správy na úseku cestovních dokladů:
  • vydávání cestovních pasů s biometrickými údaji
  • vydávání cestovních pasů bez strojově čitelných údajů a bez nosiče dat s biometrickými údaji
  • pořizování biometrických údajů
  • přijímání žádosti o vydání cestovních pasů
  • kontrola správnosti údajů v žádostech o vydání cestovních pasů a odstraňování rozporů v údajích
  • potvrzení správnosti nebo upřesnění údajů uváděných na žádostech o vydání cestovních pasů zaslaných prostřednictvím zastupitelských úřadů
  • kontrola funkčnosti nosiče dat s biometrickými údaji
  • přijímání ohlášení ztráty, odcizení, nálezu cestovních pasů
  • předávání vyhotovených cestovních pasů
Výkon státní správy na úseku matriční agendy:
  • vedení matričních knih, sbírek listin, druhopisů matričních knih a jejich aktualizace
  • provádění matričních zápisů v knihách manželství, úmrtí, narození v obvodu matričního úřadu
  • vydávání matričních dokladů, potvrzení o údajích z matričních knih a doslovných výpisů z matričních knih
  • provádění ověřování rodných, oddacích a úmrtních listů, vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství a potvrzení o údajích zapsaných v matriční knize pro použití v cizině
  • přijímání žádostí o uzavření manželství a zabezpečování výkonu obřadu uzavření manželství
  • přijímání oznámení soudů o rozvodech manželství a provádění zápisů v knihách manželství
  • přijímání oznámení o zpět vzetí příjmení po rozvodu manželství
  • vedení řízení o změně jména a příjmení
  • vydávání vysvědčení o právní způsobilosti občanů k uzavření manželství v cizině
  • vydávání osvědčení k církevním sňatkům
  • přijímání žádostí o zápis do zvláštní matriky
  • provádění zápisů o určení otcovství souhlasným prohlášením rodičů
  • provádění kontroly vedení matričních knih a sbírek listin u matričních úřadů ve správním obvodu
Výkon státní správy na úseku evidence obyvatel:
  • provádění změny místa trvalého pobytu
  • poskytování údajů z informačního systému evidence obyvatel
  • zapisování údajů do IS EO v rozsahu stanovené zákonem
  • správní řízení ve věci zrušení údaje o místu trvalého pobytu
Další výkon státní správy:
  • provádění ověřování shody opisu nebo kopie s listinou (vidimace)
  • ověřování pravosti podpisu (legalizace)
  • vydávání ověřených výstupů z informačních systémů veřejné správy v rámci projektu Czech POINT

Odkaz na průvodce životními událostmi  : https://pruvodce.gov.cz/